Kart- och mättjänster - beställa
Den här tjänsten kräver inloggningI e-tjänsten kan du beställa både kart- och mättjänster för så väl bygglov, utsättning, gränsutvisning och andra projekt.
Vid ansökan om bygglov beror behovet av karta på byggprojektets innehåll. Det är kommunens bygglovshandläggare som avgör vilken typ av karta som behövs.
På sidan Bygglov på vår publika webbplats finns kontaktuppgifter till kommunens bygglovshandläggare.
Du kan läsa mer information om de olika kartorna, mättjänsterna och avgifter på vår webbplats - Kartor och Mätningstjänster.
Hämta dina företagsuppgifter
I e-tjänsten kan du välja att hämta dina företagsuppgifter från Bolagsverket, SCB och Skatteverket, så att du slipper fylla i dem. Läs mer på sidan Så här hämtas dina företagsuppgifter.
Du kan också välja att fylla i uppgifter om ditt företag manuellt.
Att tänka på då du fyller i din beställning
- Även företagare ska logga in som medborgare i e-tjänsten då e-legitimation (BankID) alltid är kopplat till en fysisk person.
- Du kan spara din beställning och fortsätta vid ett senare tillfälle.
Om dina personuppgifter
I och med att du använder e-tjänsten godkänner du att Gagnefs kommun får spara och behandla de personuppgifter du anger i denna e-tjänst för att kunna hantera ditt ärende. Du kan ångra detta samtycke om inte annan lag eller bestämmelse förhindrar detta. Besök gagnef.se/personuppgifter för mer information om hur Gagnefs kommun hanterar personuppgifter.
Lagring i e-tjänsteplattformen
Ditt ärende med tillhörande information finns kvar i vår e-tjänsteplattform så länge ärendet är aktivt och det sparas sedan tills vi genomför en gallring eller du ber oss gallra ditt ärende i förtid.
Behandling av personuppgifter
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Fastighetsbeteckning
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
- GPS-koordinat kopplat till en individ
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Laglig grund för behandlingen
- Den registrerade har lämnat sitt samtycke
- Avtal ska kunna fullgöras med den registrerade
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- 5 år
Lagringstid avser tid efter att behandling av personuppgifterna avslutats.
Övriga upplysningar
Besök gagnef.se/personuppgifter för mer information om hur Gagnefs kommun hanterar personuppgifter.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens webbplats (https://www.imy.se/vagledningar/for-dig-som-privatperson/klagomal-och-tips/) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Miljö- och byggnadsnämnden
Frågor om e-tjänsten
Linnéa Olhans
linnea.olhans@gagnef.se
0241-151 59