Här kan du göra en felanmälan till kommunen.
Inkomna ärende hanteras olika snabbt. I vissa fall kan det handla om ärenden som är svårare att lösa, då kan det behövas mer tid.
I e-tjänsten kan du anmäla inom ett antal områden som t.ex:
- Gatubelysning
- Klotter
- Gator och skyltar
- Grönområden
- Lekplatser
- Badplatser
Vissa verksamheter har andra sätt att hantera felanmälan
Gagnefsbostäder
Måndag-fredag 10.00 - 12.00
Telefon: 0241-151 70
Akuta ärenden kvällar och helger
Jourtelefon: 070-669 95 55
Dala Vatten och Avfall AB
Självservice
Vid akuta fel på det kommunala VA-nätet eller för beställning av akut slamtömning i Gagnef utanför telefontid.
Journummer: 023-133 08
Göra en felanmälan anonymt
- Starta e-tjänsten
- Välj alternativet Gå vidare utan inloggning
(Om du ångrar dig har du möjlighet att ange dina kontaktuppgifter i e-tjänsten)
Logga in via e-legitimation och göra en felanmälan
Genom att logga in via e-legitimation kan information från skatteverket (bostadsadress m.m.) hämtas och du får möjlighet att spara ditt ärende och fortsätta vid ett annat tillfälle. Inloggning gör det även möjligt för handläggaren att föra dialog med dig via ditt ärende, t.ex. för att be om kompletterande information.
- Starta e-tjänsten
- Välj alternativet Logga in och starta e-tjänsten
Att tänka på då du fyller i e-tjänsten
- Frågor markerade med stjärna (*) är obligatoriska
- Om du valt att logga in kan du spara och fortsätta vid ett senare tillfälle
Felanmälan utan e-tjänst
Om du inte kan använda e-tjänsten kan du kontakta kommunen via:
E-post: registrator@gagnef.se
Telefon: 0241-151 00
Hjälp oss förbättra våra e-tjänster
Skicka in förbättringsförslag på denna e-tjänst.