Autogiro - anmälan
Den här tjänsten kräver inloggningAutogiro är en betaltjänst som innebär att betalningar utförs från en persons konto till en utvald betalningsmottagare exempelvis kommunen. För att kunna betala via autogiro, måste den som betalar lämna sitt medgivande.
Om du saknar e-legitimation hänvisar vi till den blankett du kan ladda ner på vår webbplats, se Elektronisk faktura från Gagnefs kommun.
E-faktura
Det går även bra att betala via e-faktura vilket är effektivare och bättre för miljön - Elektronisk faktura från Gagnefs kommun
Information som efterfrågas i e-tjänsten
Alltid
- Personuppgifter (till den som gör anmälan)
- Kontaktuppgifter (namn, personnummer, e-post, telefon)
- Kontouppgifter (bankkonto och bank)
- Fakturamottagare
Vid anmälan åt någon annan
- Fullmakt
Att tänka på då du använder e-tjänsten
- Frågor markerade med stjärna (*) är obligatoriska
- Du spara din anmälan och fortsätta vid ett senare tillfälle
Hjälp oss förbättra våra e-tjänster
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
- Kontouppgifter
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Avtal ska kunna fullgöras med den registrerade
Lagringstid
- 10 år
Lagringstid avser tid efter att behandling av personuppgifterna avslutats.
Övriga upplysningar
Besök gagnef.se/personuppgifter för mer information om hur Gagnefs kommun hanterar personuppgifter.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Vi har mer information om hur du lämnar klagomål på vår webbplats gagnef.se/personuppgifter.
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
Ekonomiadministratör, ekonomiavdelningen
faktura@gagnef.se
024115100