Verksamhetsbidrag inom fritidsområdet - ansökan
Den här tjänsten kräver inloggningVerksamhetsbidrag kan sökas av fritids- och idrottsförening med aktiva medlemmar under 20 år. Det finns fyra olika typer av verksamhetsbidrag och en förening kan söka ett eller flera. Information om respektive bidragsdel listas nedan.
Sista ansökningsdag
Ansökan om verksamhetsbidrag ska vara Gagnefs kommun tillhanda senast 31 mars.
Ansökan om utbildningsbidrag kan även göras senast 30 september.
Hur ansöker föreningen?
Föreningen skickar in ansökan via denna e-tjänst.
Dokument som ska bifogas ansökan
- Årsmötesprotokoll för innevarande år
- Förvaltningsberättelse för föregående år innehållande:
- verksamhetsberättelse
- ekonomisk berättelse
- revisionsberättelse - Uppföljning av föregående års verksamhetsplan
- Verksamhetsplan innevarande år
Bidraget har fyra delar
- Lokalt aktivitetsstöd, LOK-stöd, per deltagartillfälle för barn och unga 7 – 25 år och för barn 3 – 6 år.
- Lokalbidrag för hyrd lokal. Gäller endast lokaler som inte ägs av Gagnefs kommun.
Kopia på hyresfakturor från föregående verksamhetsår ska bifogas ansökan. - Utbildningsbidrag för ledarutbildning som krävs för att möjliggöra barn- och ungdomsverksamhet. Det finns två ansökningstillfällen per år.
Fakturor för genomförd ledarutbildning ska bifogas ansökan. - Nettoförlustbidrag för idrottsläger som arrangeras av den egna föreningen. Ekonomisk redovisning av idrottsläger från föregående år ska bifogas ansökan.
Läs mer om föreningsbidragen på kommunens webbplats, Kultur och fritid
Att tänka på när ansökan fylls i
- Frågor markerade med stjärna (*) är obligatoriska
- Föreningen kan spara sin ansökan och fortsätta vid ett senare tillfälle
Alternativt ansöker föreningen via blankett som skickas per post eller e-post till:
Gagnefs kommun
785 80 Gagnef
E-post: registrator@gagnef.se
Registrering och handläggning
När föreningen fyllt i formuläret skickas en bekräftelse på ansökan automatiskt till den e-postadress som angivits i e-tjänsten.
Ärendet med tillhörande information läggs i kommunens ärendehanteringssystem där all hantering av ansökan sker.
Kontakt
Eva Rydén, kultur och fritidschef
eva.ryden@gagnef.se
0241-152 08
Elisabeth Danielsson, föreningskonsulent
elisabeth.danielsson@gagnef.se
0241-151 91
Hjälp oss förbättra våra e-tjänster
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Den registrerade har lämnat sitt samtycke
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- För evigt
Lagringstid avser tid efter att behandling av personuppgifterna avslutats.
Övriga upplysningar
Besök gagnef.se/personuppgifter för mer information om hur Gagnefs kommun hanterar personuppgifter.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Vi har mer information om hur du lämnar klagomål på vår webbplats gagnef.se/personuppgifter.
Personuppgiftsansvarig
Kultur- och fritidsnämnden
Eva Rydén
eva.ryden@gagnef.se
0241-152 08
Följande behövs för e-tjänsten
- E-legitimation
- Förvaltningsberättelse
- Verksamhetsplaner (föregående och innevarande år)
- Ekonomiskt underlag (gäller inte LOK-stöd)
- Så här skaffar du e-legitimation