Drift- och anläggningsbidrag Kultur och fritid - ansökan
Den här tjänsten kräver inloggningDrift- och anläggningsbidrag är ett stöd till drift och löpande underhåll av fastighet eller anläggning som ägs eller förvaltas av en förening. Bidragets storlek är baserat på aktuellt prisbasbelopp.
Exempel på bidragsgrundande fastighet eller anläggning är fotbollsplan, hockeyrink, klubbstuga och omklädningsrum.
Sista ansökningsdag
Ansökan om drifts- och anläggningsbidrag söks hos Gagnefs kommun löpande under året då bidraget önskas.
Hur ansöker föreningen?
Föreningen skickar in ansökan via denna e-tjänst.
Dokument som ska bifogas i denna ansökan:
- Årsmötesprotokoll
- Förvaltningsberättelse innehållande
- Verksamhetsberättelse
- Ekonomisk berättelse
- Revisionsberättelse
Därefter kontaktar föreningen kultur- och fritidsförvaltningen för bokning av ett årligt möte. Vid mötet kommer föreningen och Gagnefs kommun överens om hur drift- och anläggningsavtalet ska formuleras. Avtalet signeras sedan av båda parter.
Ny förening som vill söka drift- och anläggningsbidrag eller förening som anlagt ny byggnad, kontaktar kultur- och fritidsförvaltningen för att få en bedömning om byggnaden eller anläggningen är bidragsgrundande.
Läs mer om föreningsbidrag på kommunens publika webbplats - Kultur och fritid
Att tänka på då du fyller i ansökan i e-tjänsten
- Frågor markerade med en stjärna (*) är obligatoriska
- Föreningen kan spara din ansökan och fortsätta vid ett senare tillfälle
Alternativt skickar du in din ansökan via post eller e-post till:
Gagnefs kommun
785 80 Gagnef
E-post: registrator@gagnef.se
Registrering och handläggning
När föreningen fyllt i formuläret skickas en bekräftelse på ansökan automatiskt till den e-postadress som angivits i e-tjänsten.
Ärendet med tillhörande information läggs i kommunens ärendehanteringssystem där all hantering av ansökan sker.
Kontakt
Eva Rydén, kultur och fritidschef
eva.ryden@gagnef.se
0241-152 08
Elisabeth Danielsson, föreningskonsulent
elisabeth.danielsson@gagnef.se
0241-151 91
Hjälp oss förbättra våra e-tjänster
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Den registrerade har lämnat sitt samtycke
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- För evigt
Lagringstid avser tid efter att behandling av personuppgifterna avslutats.
Övriga upplysningar
Besök gagnef.se/personuppgifter för mer information om hur Gagnefs kommun hanterar personuppgifter.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Vi har mer information om hur du lämnar klagomål på vår webbplats gagnef.se/personuppgifter.
Personuppgiftsansvarig
Kultur- och fritidsnämnden
Elisabeth Danielsson,
elisabeth.danielsson@gagnef.se
0241-151 91
Följande behövs för e-tjänsten
- E-legitimation
- Årsmötesprotokoll
- Förvaltningsberättelse
- Så här skaffar du e-legitimation