Personalkostnadsbidrag Kultur och fritid - ansökan
Den här tjänsten kräver inloggningPersonalkostnadsbidrag kan sökas av kultur-, fritids- eller idrottsförening. Bidraget avser kostnad för anställd personal som till exempel kanslist eller vaktmästare. Bidrag kan även beviljas för köpt tjänst av motsvarande art. Om en förening köper tjänster från en annan bidragsberättigad förening, kan bara en av dem få personalkostnadsbidrag för samma person.
Bidrag kan beviljas med maximalt 8 000 kronor per månad och anställd för heltid.
För deltidsanställd sänks bidraget proportionerligt med anställningens omfattning. En förening kan beviljas högst totalt 12 000 kronor per månad i personalkostnadsbidrag.
Om föreningen får bidrag till anställningen från annat håll ska det redovisas. Bidraget får aldrig överstiga 35 procent av nettokostnaden inklusive sociala avgifter.
Personalkostnadsbidraget söks senast 30 september, året innan föreningen behöver bidraget.
Hur ansöker föreningen?
Föreningen skickar in ansökan via denna e-tjänst.
Dokument som ska bifogas i denna ansökan:
- Förvaltningsberättelse innehållande
- Verksamhetsberättelse
- Ekonomisk berättelse
- Revisionsberättelse - Styrelsebeslut
- Offert vid köp av tjänst
- Beslut från annan myndighet vid delfinansiering
Läs mer om föreningsbidragen på kommunens webbplats, Kultur och fritid
Utbetalning
Utbetalning sker löpande när kopior på lönespecifikation eller faktura på tjänsteköp skickats till Gagnefs kommun. Bidraget betalas endast ut under det kalenderår som personalkostnaden avser.
Att tänka på då ansökan fylls i
- Frågor markerade med stjärna (*) är obligatoriska
- Föreningen kan spara sin ansökan och fortsätta vid ett senare tillfälle
Alternativt ansöker föreningen via blankett som skickas per post eller e-post till:
Gagnefs kommun
785 80 Gagnef
E-post: registrator@gagnef.se
Registrering och handläggning
När föreningen fyllt i formuläret skickas en bekräftelse på ansökan automatiskt till den e-postadress som angivits i e-tjänsten.
Ärendet med tillhörande information läggs i kommunens ärendehanteringssystem där all hantering av ansökan sker.
Kontakt
fritid@gagnef.se
Eva Rydén, kultur och fritidschef
eva.ryden@gagnef.se
0241-152 08
Elisabeth Danielsson, föreningskonsulent
elisabeth.danielsson@gagnef.se
0241-151 91
Hjälp oss förbättra våra e-tjänster
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Den registrerade har lämnat sitt samtycke
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- För evigt
Lagringstid avser tid efter att behandling av personuppgifterna avslutats.
Övriga upplysningar
Besök gagnef.se/personuppgifter för mer information om hur Gagnefs kommun hanterar personuppgifter.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Vi har mer information om hur du lämnar klagomål på vår webbplats gagnef.se/personuppgifter.
Personuppgiftsansvarig
Kultur- och fritidsnämnden
Eva Rydén
eva.ryden@gagnef.se
0241-152 08
Följande behövs för e-tjänsten
- E-legitimation
- Förvaltningsberättelse
- Styrelsebeslut
- Offert vid köpt tjänst
- Så här skaffar du e-legitimation