Kart- och mättjänster - beställa
I e-tjänsten kan du beställa både kart- och mättjänster för så väl bygglov, utsättning, gränsutvisning och andra projekt.
Vid ansökan om bygglov beror behovet av karta på byggprojektets innehåll. Det är kommunens bygglovshandläggare som avgör vilken typ av karta som behövs.
På sidan Bygglov på vår publika webbplats finns kontaktuppgifter till kommunens bygglovshandläggare.
Du kan läsa mer information om de olika kartorna, mättjänsterna och avgifter på vår webbplats - Kartor och Mätningstjänster.
Hämta dina företagsuppgifter
I e-tjänsten kan du välja att hämta dina företagsuppgifter från Bolagsverket, SCB och Skatteverket, så att du slipper fylla i dem. Läs mer på sidan Så här hämtas dina företagsuppgifter.
Du kan också välja att fylla i uppgifter om ditt företag manuellt.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Fastighetsbeteckning
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
- Organisationsnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Avtal ska kunna fullgöras med den registrerade
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- För evigt
Lagringstid avser tid efter att behandling av personuppgifterna avslutats.
Övriga upplysningar
Besök gagnef.se/personuppgifter för mer information om hur Gagnefs kommun hanterar personuppgifter.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Vi har mer information om hur du lämnar klagomål på vår webbplats gagnef.se/personuppgifter.
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
Sofia Nyberg
sofia.nyberg@gagnef.se