Bygg 05 - Mina byggärenden
Förutsättningar
Om du har ett ärende registrerat på dig med ditt personnummer kan du ta del av det här. Det är endast sådant som är offentligt som finns att läsa. Det finns möjlighet att se både pågående och avslutade ärenden.
Följ vad som händer i dina ärenden
E-tjänsten är en tittfunktion för att se vad som händer i dina ärende. Välj "Pågående och avslutade ärenden" om du även vill se avslutade ärenden. Annars räcker det att välja "Endast pågående ärenden".
Välj inget av alternativen längst ned (fyrkanter) om du inte har ett stort antal pågående ärenden eller är kontrollansvarig.
Att ta del av beslut - digital kvittens
När du får ett beslut i ditt ärende kan du ta del av det i e-tjänsten. När du öppnar dina beslut för första gången skapas en digital kvittens. Det innebär att du inte behöver skicka in ett separat delgivningskvitto.
För att kvittensen ska skapas och sparas i ärendet behöver du gå in i ärendet och välja den blå länken "Visa" på handlingen som heter "Beslut".
Att överklaga
Om du vill överklaga ett beslut kan du läsa mer om hur det går till här: https://gagnef.se/besvarshanvisning
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Fastighetsbeteckning
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
- Kundnummer
- GPS-koordinat kopplat till en individ
- Födelsedatum
- Organisationsnummer
Ändamålet med behandlingen
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
För evigt
Övrigt om lagringstid
Lagringstid avser tid efter att behandling av personuppgifterna avslutats.
Övriga upplysningar
Besök gagnef.se/personuppgifter för mer information om hur Gagnefs kommun hanterar personuppgifter.
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Vi har mer information om hur du lämnar klagomål på vår webbplats gagnef.se/personuppgifter.
Personuppgiftsansvarig
Miljö- och byggnadsnämnden
Sofia Nyberg
sofia.nyberg@gagnef.se